Treceți la conținutul principal

Despre oameni mofturoși....

Dacă anumite puncte manuale folosite în croitorie se pot aplica mecanic- adică utilizând mașina de cusut- nu înseamnă automat că tehnica de cusut este greșită ci pot afirma cu tărie că cel care refuză să aplice anumite norme de cusut este un încăpățânat care se ambiționează să creadă că numai metoda lui așa zis tradiționala este corecta!

Și încă ceva: croitoria pentru femei este similară cu cea pentru bărbați dar nu, aceeași! Anumite cusături ori tehnici nu se potrivesc între ele și nici nu se aplică! Să luăm ca exemplu gulerele sacourilor bărbătești: nu se aplică la fel în croitoria pentru femei la fel cum nu vei întâlni fermoarele ascunse pentru produsele bărbătești! La fel și în cazul croirii pantalonului bărbătesc la care se alungește mai mult la fața pantalonului curbura dintre picioare, ghici de ce? Deduceți singuri! 
Am întâlnit un croitor care nu știa să monteze un fermoar ascuns. I-am explicat cum se montează, acum îmi spune că nu-i bine. În plus a învățat el mai bine în videoclipurile de pe net, nu de la mine! [La o simpla căutare am fost oripilată de rezultate!]  
Nu sunt o persoană care poate afirma că știe croitorie! N-am lucrat într-o croitorie pentru bărbați! 
Dar va spun un singur lucru: eu n-am lucrat doar în ''atelierul'' meu - bucătăria- ci în ateliere altora; la vorba aia: fabrici și uzine, aș adăuga: cooperative și croitorii! Într-o mega croitorie designerul folosea tipare Burda! Nu știa să croiască o pereche de pantaloni fără tiparele din revistă! Avea un curs de croitorie de 3 luni și profesa ca atare. Adevărații muncitori nu vor fi plătiți nici într-o mie de ani cât onorariul nepoatei șefei de secție chiar dacă profesează aceeași meserie sau chiar dacă împart aceeași mașină de cusut. 
Experiența mea nu-i inventată și este acumulată nu de la un singur om ci de la grupuri de oameni! De la controloarea calității- impactul acestei femei a fost extraordinar în dezvoltarea mea ca tricoter- la brodeză, profesori, colege, sau artizani - ordinea cronologică nu este tocmai cea corectă, dar ați prins ideea - fiecare și-a pus amprenta într-o ''elevă'' curioasă. 
N-am spus niciodată că știu, altfel n-aș fi reușit să învăț tot timpul ceva nou și aș fi sfârșit cu un buchet destul de limitat în ceea ce privește tehnicile de cusut!
Unde am crezut că pot interveni mai simplu în procedeul coaserii n-am ezitat s-o fac. De exemplu la fermoarul ascuns! Bineînțeles că mulți au contestat ideea deși argumentele lor nu erau neapărat fixiste ci rigide! N-ar trebui lucrat așa pentru că: videoclipul este montat prost, nu se aude, nu se vede, tehnica este ori prea grea ori inutilă. Știați că există un videoclip cu o femeie nevăzătoare care tricotează? Credeți cumva că videoclipul despre ea era condiționat ori scris cu litere îngroșate: doar pentru nevăzători (?)! Sau că cele mai multe accesări, vizualizări și aprecieri pozitive ale românilor sunt pentru videoclipurile străine? Asta înseamnă că: ori ați devenit subit vorbitori de limbi străine - și aveți un soi de scăpare vecină cu uitarea în înțelegerea limbii materne - ori că eu ar trebui să învăț cel puțin jumătate din limbile vorbite pe acest pământ? Ori preferați un titlu sugestiv prin care vă pot oferi un curs intensiv de croitorie sau alt domeniu la alegere în care trebuie să plătiți o sumă modică de doar sau între 500 - 800 de verzișori? Bineînțeles ramificat în categorii pompoase: pentru începători sau avansați? În orice caz până acum am cedat presiunii mulțimii - cu profiluri inexistente căreia i-am ''waste my time''  - dar încercați să înțelegeți și să traduceți în termenii cei mai amabili cu putință: my elbow hurts! This it's the beginning!
Eu nu-mi voi mai cere scuze pentru tehnologia precară de care am dispus ori dispun! E ca și cum mi-aș cere scuze că sunt prea simplă și prea umilă pentru gusturile mărețe ale unor oameni cu nasul prea fin! Sau cu Iphone de ultima generație!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macrame - Şnurul simplu, șnurul dublu

Se lucrează cu croșeta 2 ochiuri de lanț, se revine la primul ochi cu un picioruș  scurt, se întoarce lucrul și mai facem un picioruș scurt. Pe croșetă vom avea un ochi iar pe marginile șnurului au apărut 2 fire laterale, prin care vom introduce croșeta și vom apuca firul pe sub ele, rezultă 2 ochiuri pe croșetă, scădem ochiurile la unul.  Cele două fire le vom numi ochiuri laterale.

Curs de croitorie- Cum se coase-fermoarul la pantalon

      Coaserea fermoarului la pantalon are ca scop prelucrarea celor două părți care formează deschizătura șlițului respectiv partea de mijloc a feței pantalonului . Acest lucru se face în următorii pași :      1. Se aplică întăriturile pe ambele părți ale șlițului , respectiv stânga și dreapta , prin presare cu călcătorul.      2. Se execută surfilatul la mașina de cusut triplock sau zigzag  (folosind aceeași culoare de ață ca a materialului folosit ) a rezervelor și al dublurii.

Puncte și cusături ornamentale-Punctul în urma acului

             Pentru punctele de ornamentație nodurile se fac numai la însăilat pentru fixarea țesăturilor. Altfel spus firul se ascunde prin împunsături mici în același loc iar pe urmă se ascunde acoperind-ul cu un alt punct de cusătură sau de broderie.