"Chenarul principal apare sub forma unei fâșii late,având ca motiv o frunza de brad.O ciutură cu cruciulițe oferă un fericit prilej de întâlnire a celor patru frunze care impresionează datorită contrastului creat prin dispunerea mai densă a cruciulițelor la baza frunzei (mijlocul ei) și rărirea ei pe margine." Am evitat să construiesc o descriere spumoasă despre acest model din motive lesne de înțeles . De ce aș adăuga ceva atunci când există deja versiunea originală atât de exact zugrăvită în cuvinte atent plăsmuite .Nu am făcut decât să urmăresc atentă modelul fotografiat deși nu mi-a fost deloc ușor căci am mers mai mult pe ghicite și să utilizez din plin programul Gimp pentru a contura modelul expus.Sper că am reușit !
Model preluat din albumul Cusături artizanale din Transilvania de Livia Gorea Țichindeleanu |
Tot atât de greu de reprodus a fost și următorul model dar satisfacția care a precedat sârguinței mele este mare.Voi încheia cu un fragment sustras tot din același album : Cusăturile românești chiar dacă se deosebesc în anumite zone , punctele cu care se lucrează sunt aceleași . Fiecare punct din broderie are o valoare grafică proprie . Punctul rezultă din împunsătura acului cu ața în țesătură și scoaterea lui la o anumită distanță , în linie dreaptă , orizontală , verticală sau oblică . La a doua împunsătură firul poate urma acul sau poate fi trecut înaintea acului , aceasta modalitate determinând uneori denumirea punctului.[...] Prin diversitatea lor, multitudinea de puncte de broderie creează o bogăție și o varietate de motive , nemaiîntâlnită în industria casnică textilă a altor popoare,care împreună cu rafinamentul coloritului și finețea execuției realizează specificul etnografic al țării noastre.
Model preluat din albumul Cusături artizanale din Transilvania de Livia Gorea Țichindeleanu |
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Toţi oamenii se aseamănă prin cuvinte,numai faptele îi deosebesc