Treceți la conținutul principal

Redecorarea mobilierului cu tapet

                  Pentru că suntem niște persoane modeste și ne-am ferit de costuri ridicate ținând cont de faptul că ne aflăm într-o casă nouă la care investim în mod repetat și pentru că achiziționarea unui covor de dimensiuni impresionante ne-a sărăcit bugetul , ne-am gândit să recondiționăm mobila "bătrână" oferindu-i un alt aspect sau un nou"look"și o nouă strălucire .
Oricum intenția noastră este să creăm ceva nou din lucruri existente dar pe placul celor două prințese . Lovindu-mă însă la tot pasul de jucării , păpuși , castele sau culori care zugrăveau aceeași tematică de "princess" și care mi-au saturat văzul , anul acesta am considerat că trebuie să lăsăm acest trend în urma noastră și să garantăm succesul unei idei neutre , romantice și de durată .Oricum soțul meu a fost reticient în legătură cu elanul , încrederea și curajul meu afișat față de reușita unei concepții noi neutilizate până în prezent . Dar ca să fiu sincera am gândit în felul următor : dacă pot meșteri o cutie , de ce nu aș putea "îmbrăca" o ușă de dulap ? Nu mă gândesc la dezavantaje atâta timp cât îl pot schimba ori de cate ori mi se năzare...Nu știu cât de corespunzătoare sau de indicate sunt pentru camera copilului dar chiar și așa originalul a fost deteriorat din neglijentă , curiozitate ori neastâmpărare , de lipiturile de pe ușile mobilierului care ulterior prin îndepărtarea lor brutală au lăsat găuri sau semne dizgrațioase devenind atât de urâtă în exterior . Și pentru că prima dată în camera micuță a fetelor a tronat rozul în combinație cu movul , în noua cameră enormă destinată lor am optat pentru o singură culoare , la fel de suavă și proaspătă adică mov , ținând cont de faptul că amândouă fete sunt de vârste diferite și să nu nemulțumim vreuna dintre ele . Pentru început am trimis fata cea mare în vacanța pentru a mă asigura că efectul "surpriza" să fie garantat . Pe cea mică am luat-o cu noi și am purtat-o prin magazine pentru ai oferi plăcerea de a alege . De fapt de același tratament a avut parte și cea mare când era și ea "micuță" . Am staționat în fața tapetelor un timp destul de îndelungat până să mă hotăresc cu privire la culoare , motiv sau calitate .Oricum teoretic bilanțul final a fost destul de redus : tapet 100 lei ,una bucată cutie aracet pentru lemn 5 lei ,una rola...habar nu am,mă rog nu am depășit 150 lei .Cât o valora curajul meu de a ma înhăma la o asemenea treabă? Neprețuit , zic eu....

Lipirea tapetului pe mobilier

1. Scoate ușa din balamale iar apoi mânerul ușii.Indicat ar fi să lucrați una după alta pentru a nu vă încurca prin nepotrivirea lor.



2. Șlefuiește suprafața ușii apoi curăță cu o cârpă umedă și lasă să se usuce.


3. Potrivește tapetul într/o singură direcție și începe să trasezi liniile începând de la margine . Include în acest procedeu și marginea ușii .Pe urmă taie cu foarfeca respectând marginile trasate.














4. Aplică cu o pensulă întinzând aracetul atât pe suprafață cât și pe marginile ușii.Sfat : În cazul în care nu reușiți să terminați într/o singură zi puneți pensula într-un vas cu apă pentru a evita întărirea ei.



5. Rulează bucata de tapet cu fața în interior începând cu partea de sus și potrivește marginile desenate începând de la partea de jos a ușii . Respectând marginile creionate nu vei avea probleme . Împinge foaia pe toată suprafața ușii și netezește cu mâna prin apăsare și/sau cu ruloul . Pliază colțurile în așa fel încât acestea să nu se formeze în dreptul marginii care precedă o alta margine de ușă , lipește și adaugă câte o pioneză .











6.Surplusul înlătură-l cu foarfeca prin tăiere și șterge excesul de aracet cu o cârpă umedă .





7. Semnele de la mâner pot fi făcute din interior spre exterior . Montează mânerele  (când aceasta s-a uscat) dar nu învârti pe fața ușii deorece exista riscul să rupi tapetul . Montează ușa în balamale .








Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macrame - Şnurul simplu, șnurul dublu

Se lucrează cu croșeta 2 ochiuri de lanț, se revine la primul ochi cu un picioruș  scurt, se întoarce lucrul și mai facem un picioruș scurt. Pe croșetă vom avea un ochi iar pe marginile șnurului au apărut 2 fire laterale, prin care vom introduce croșeta și vom apuca firul pe sub ele, rezultă 2 ochiuri pe croșetă, scădem ochiurile la unul.  Cele două fire le vom numi ochiuri laterale.

Curs de croitorie- Cum se coase-fermoarul la pantalon

      Coaserea fermoarului la pantalon are ca scop prelucrarea celor două părți care formează deschizătura șlițului respectiv partea de mijloc a feței pantalonului . Acest lucru se face în următorii pași :      1. Se aplică întăriturile pe ambele părți ale șlițului , respectiv stânga și dreapta , prin presare cu călcătorul.      2. Se execută surfilatul la mașina de cusut triplock sau zigzag  (folosind aceeași culoare de ață ca a materialului folosit ) a rezervelor și al dublurii.

Puncte și cusături ornamentale-Punctul în urma acului

             Pentru punctele de ornamentație nodurile se fac numai la însăilat pentru fixarea țesăturilor. Altfel spus firul se ascunde prin împunsături mici în același loc iar pe urmă se ascunde acoperind-ul cu un alt punct de cusătură sau de broderie.